facebooktwitter
Home Contact Partners Cookiebeleid
in Internet marketing - 14 nov, 2020
by - no comments
Verlagen van digitale advertentiekosten, opzetten van geotargeting

DTC-merken verminderen de uitgaven voor digitale advertenties

In de afgelopen jaren hebben investeerders er bij consumentengerichte merken op aangedrongen om minder op digitale advertenties te vertrouwen om nieuwe klanten aan te trekken. Het is voor hen nu nog belangrijker geworden om de effectiviteit van advertenties bij de coronaviruspandemie te verbeteren.

Veel DTC-merken verlagen hun advertentie-uitgaven op Facebook en Google, in de verwachting dat het winkelend publiek de komende maanden de broekriem aan zal halen. Joe Yacuel, oprichter en CEO van Within, schat dat de advertentie-uitgaven van zijn klanten begin vorige week met iets meer dan een derde zijn gedaald ten opzichte van twee weken geleden.

Voorheen vertrouwden DTC-merken zwaar op betaalde advertentiekanalen zoals Facebook en Instagram voor bijna al hun inspanningen om nieuwe klanten te werven. Maar naarmate meer merken daar begonnen te adverteren, zijn de kosten voor het werven van klanten via deze kanalen ook gestegen. De uitbraak van het coronavirus zou de overgang van merken naar goedkopere methoden voor klantenwerving kunnen versnellen, aangezien merken gedwongen worden om met een nog kleiner budget te werken en het zich niet kunnen veroorloven marketinggeld uit te geven dat hen geen waardevolle klanten oplevert.

Geotargeting opzetten met de bestaande contentstrategie

Uit een Uberall-onderzoek uit 2018 bleek dat 69% van de smartphonegebruikers hun apparaat gebruikt om te winkelen. Onder hen was 82% op zoek naar de dichtstbijzijnde verkoper geografisch gezien. Wat betekent dit voor bedrijven die de aandacht van dit bewegende mobiele publiek hopen te trekken? Voor al hun online activiteiten moeten ze lokaal denken.

Wanneer u uw online inhoud optimaliseert voor lokaal zoeken, biedt u consumenten die op zoek zijn naar aankoop drie krachtige argumenten: tijd, gemak en motivatie. Ze hoeven niet overal te zoeken naar wat ze willen, want je hebt ze een geweldig aanbod gegeven in een prachtig verpakt lokaal zoekresultaat.

Tegelijkertijd vereist geo-targeting geen grote reparaties. Je hebt al een digitale marketingstrategie en je betrekt al klanten met je contentmarketing. U hoeft deze strategieën alleen te optimaliseren voor geografische targeting.

Het plaatsen van een lokale aanpak bovenop een bestaande marketingstrategie kan er als volgt uitzien:

  • Gebruik regionale trefwoorden in uw blogposts;
  • Werk de inhoud en metadata van uw site bij met lokaal gerichte termen;
  • Zorg ervoor dat uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer overeenkomen in lokale online telefoonboeken;
  • Plaats een google map op uw pagina;
  • Maak een Google Mijn Bedrijf-profiel.

Afgezien van het Google Mijn Bedrijf-profiel duren deze projecten niet lang. Ze vereisen gewoon gefocuste, consistente inspanning in de loop van de tijd. Zorg ervoor dat uw marketingstrategie de tijd heeft om deze taken te voltooien en dat er positieve resultaten zullen volgen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/