facebooktwitter
Home Contact Partners Cookiebeleid
in Banen en opleidingen - 05 feb, 2021
by - no comments
11 dingen die succesvolle mensen doen in de eerste drie maanden van hun werk

werk zoeken

Je hebt een baan. Gefeliciteerd! Het is tijd om indruk te maken op je baas en een betere werknemer te worden. Volg het voorbeeld van succesvolle mensen – dat is wat ze proberen te doen in de eerste maanden van hun werk.
Bekijk hun oorspronkelijke plannen
Overweeg alle doelen die u voor uzelf had gesteld toen u de baan aannam. Bedenk hoe je jezelf in het interview hebt kunnen ‘verkopen’ en laat zien dat je alles gaat doen wat je beloofde. Onderzoek hoe uw plannen zijn veranderd en bepaal hoe u uw werk kunt optimaliseren om meer te doen en uw doelen te bereiken.

Word een onvervangbaar lid van hun team
Drie maanden is genoeg tijd om de omgeving te bestuderen en je collega’s te laten zien hoe jij kunt bijdragen.

Neem vanaf de eerste week deel aan alle bijeenkomsten en discussies. Bepaal welke vaardigheden u een waardevol teamlid kunnen maken.

Leer problemen op te lossen
Annabelle Action, oprichtster van Never Liked It Anyway, een project dat mensen in staat stelt ongewenste items te verkopen die zijn overgebleven uit eerdere relaties, deelde haar geheimen over het creatief oplossen van problemen. Annabelle raadt aan om met kleine projecten te beginnen, de gebruikelijke oplossingen achterwege te laten en jezelf zelfs af te vragen: “Wat zou mijn held doen?”

Verlaat hun comfortzone en start nieuwe zakelijke relaties
Nadat u vrienden bent geworden met uw collega’s, is het tijd om ook andere mensen in uw bedrijf te leren kennen. De beste manier om dit te doen, is door hen om advies te vragen. Mensen praten graag over zichzelf. Ze willen hun ervaringen delen. Wees dus niet bang om nieuwe verbindingen te leggen, je leert in ieder geval iets.

Overweeg nieuwe manieren om meer te bereiken
Stuart Butterfield, CEO van Slack, zei dat hij zijn werknemers motiveert om te experimenteren.

“Ik denk dat mensen van in de twintig soms te serieus handelen”, gaf hij toe. – Ze willen het gevoel hebben dat ze op jonge leeftijd iets hebben kunnen bereiken en proberen niets uit te zoeken. Ik probeer ze aan te moedigen om te experimenteren. “

Verander gewoontes
Dit is wat Charles Duhig hierover schrijft in zijn boek The Power of Habit:

“Doorgaans zullen mensen die sporten beter eten en productiever worden. Ze roken minder en hebben meer geduld met collega’s en familie. Ze gebruiken minder vaak creditcards en beweren minder gestrest te zijn. Lichaamsbeweging is een belangrijke gewoonte die voor grote veranderingen zorgt. “

Belonende activiteiten zoals meditatie, schrijven, schilderen en lezen kunnen ook een positieve invloed hebben op uw werk.

Weg met tijdverspillende activiteiten
We verspillen allemaal wel eens tijd en alleen in onze macht om deze situatie op te lossen. Begin met opschrijven wat u gedurende de dag doet – dit houdt uw meest en minst productieve activiteiten bij.

Toon altijd hun waarde in het bedrijf
Succesvolle mensen onthouden dat ze moeten laten zien hoeveel ze bijdragen aan het gemeenschappelijke doel. “Maar niet om iemand iets te bewijzen, maar om collega’s te inspireren”, legt FBI-agent Robin Drike uit. – Als je promotie wilt maken, vraag jezelf dan af: “Hoe kan ik indruk maken op het management, zodat ze me naast zich willen zien.” U moet begrijpen wat voor hem belangrijk is. Hoe zien bazen hun team floreren? Hoe kun je zijn werk gemakkelijker maken? ‘

Stel doelen in lijn met de verwachtingen van het management
Bespreek met managers welke van uw doelen nog steeds in overeenstemming zijn met de plannen van het bedrijf. Dit is een geweldige kans om erachter te komen of u alles goed doet, wat het waard is om te verbeteren en hoe u uw volgende werkweek het beste kunt besteden.

Grijp elke kans om te netwerken met collega’s
Het woord “netwerken” klinkt intimiderend, maar in feite is het voldoende om koffie te drinken met collega’s of Game of Thrones te bespreken.

Joanna Coles, een voormalig redacteur van Cosmopolitan en Marie Claire, gelooft dat het hebben van goede relaties met collega’s net zo belangrijk (zo niet belangrijker) is dan met superieuren.

“Uw collega’s zullen waarschijnlijk de grootste invloed op u hebben in het leven, aangezien u samen succes en mislukking moet doormaken”, zei ze.

Haal oude contacten op
Maak contact met mensen uit uw vorige baan en vraag hen om een ​​aanbeveling op LinkedIn achter te laten. Het is tenslotte het beste om verwijzingen te krijgen, niet wanneer u op zoek bent naar een baan, maar voordat u deze nodig heeft.

https://www.vindazo.be