facebooktwitter
in Marketing - 27 mrt, 2020
by - no comments
Hoe creativiteit en inhakers toegepast dienen te worden

Door middel van inhakers kun je betrokkenheid verhogen op sociale media. Pas dit weldoordacht toe om hier succesvol in te worden. Er doen zich genoeg gebeurtenissen voor ieder jaar, dus zorg dat je hier alert op bent. Lees hieronder een aantal voorbeelden. Laat je inspireren en misschien nog het belangrijkste: humor slaat aan, dus gebruik hier genoeg van. 

 

PostNL stuurt Ramos een extra kaart, omdat hij er nog niet genoeg had

De onderschatting van Ramos kwam Real Madrid duur te staan tegen Ajax. Ramos dacht al met beide benen in de halve finale te staan en besloot daarom een gele kaart te pakken. Dan kon hij de volgende wedstrijd met een ‘schone lei’ beginnen. Echter was niks minder waar. Ajax gaf Real Madrid klop met 1-4 en dat betekende ook de uitschakeling voor Real Madrid. Hier waren de Madrilenen alles behalve blij mee. Logisch. Je wilt immers dat je club zover mogelijk komt in het allergrootste clubtoernooi ter wereld. PostNL dikte het nog even in door Ramos nog een kaartje te sturen, gewoon omdat hij die nog niet genoeg heeft. Dit kaartje sloeg in ieder geval erg goed aan bij de mensen die PostNL volgen op sociale media. 

Wat was eerder? Jumbo of het ei?

Een grote ‘gebeurtenis’ in 2019 was het onvergetelijke ei dat de meeste likes ontving voor zijn instagram foto. Dit ei heeft tot op het heden het wereldrecord voor de meeste likes per foto. Ook dit bood natuurlijk de ideale mogelijkheid om ergens op in te haken. Jumbo heeft het tactisch aangepakt door te veronderstellen dat zij alleen maar ‘world record eggs’ verkopen. Wie wil die nou niet?

De maximale score voor Duncan

Hema speelde op het Eurovisie Songfestival in door het maximale aantal punten uit te delen aan Duncan. Die toen voor Nederland uitkwam op het festival. Natuurlijk werd hierbij gerefereerd naar de 12 punten, die ook hun taarten altijd hebben. Dit was een mooie en weldoordachte koppeling van Hema. Toen Duncan won werd het één groot succes. Ook voor Hema. 

Een bladblazer in combinatie met rokjesdag, goed idee?

Of dit anno 2020 nog een goed idee is, kun je je afvragen, maar Gamma heeft een creatieve inhaker bedacht met een flinke knipoog. Het was namelijk rokjesdag en dit bleek voor Gamma het ideale moment om hun bladblazers nog maar eens extra in de spotlight te zetten. Rokjesdag is een dag in de lente waarop vrouwen massaal rokjes gaan dragen. 

Wij helpen jou natuurlijk graag met het meedenken en opstellen van inhakers. Dus mocht je er nog steeds niet uitkomen. Aarzel dan niet om contact op te nemen met ons team. 

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – bedrukte promotiematerialen.

 

https://www.promoboer.nl/