facebooktwitter
Home Contact Partners Cookiebeleid
in Bedrijven - 29 okt, 2020
by - no comments
Hygiëne maatregelen in de winkel

Door het coronavirus zijn winkel eigenaren gedwongen om maatregelen te treffen tegen de verspreiding van het corona virus. Om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de voorschriften houdt, kunt u een verantwoordelijke voor deze kwestie aanwijzen. Een geel vest laat direct zien dat de klant deze persoon ook vragen kan stellen. Het is het beste om gewone posters niet alleen buiten, maar ook in de winkel op te hangen. Het weggeven van samples, eten laten proeven en andere dingen waar mensen aan zitten, wordt voor nu ook nog afgeraden. Ze maken de gebruikelijke winkelervaring aangenamer, maar nu bestaat er een risico op verspreiding.

Afrekenen

Bij de kassa is het handig om met stickers de afstanden aan te geven en de looprichtingen. Hiernaast is een desinfectie gel ook aangeraden. Heeft u meerdere kassa’s en staan ​​deze dicht bij elkaar, waardoor de wachtrijen op minder dan anderhalve meter afstand van elkaar zijn? Zet dan hier afwisselend een kassa buiten gebruik. Ook een kuchscherm bij de toonbank of kassa mag niet ontbreken. Verder is het wenselijk om een ​​antibacteriële toplaag te hebben. Laat klanten hun lidmaatschapskaart zelf scannen en communiceer via posters de voorkeuren voor pinpassen en contactloos betalen. Moet er toch met contant geld betaald worden? Zorg er dan voor dat klanten hun geld kunnen neerleggen in een bakje, zodat er geen contact is met klant en verkoper. Wordt er gewerkt met bestellingen? Dan is het aangeraden om de pakketten te bezorgen bij een pakketautomaat, zodat klanten die de goederen komen ophalen niet de winkel in hoeven of in contact komen met het winkelpersoneel.

De wandelgangen

Als het mogelijk is dan is het handig om de breedte van de winkelpaden aan te passen. De introductie van eenrichtingsverkeer in corridors draagt ​​ook bij aan het toepassen van de anderhalve meter maatschappij. Gebruik vloerstickers om richtingen aan te geven. Op trappen en gangen waar klanten bij het oversteken niet voldoende afstand kunnen houden, graag de doorgangsregels of (ook) eenrichtingsdoorgang aangeven. Vermijd het gebruik van liften, indien dit niet mogelijk is, zorg er dan in ieder geval voor dat mensen voldoende afstand van elkaar kunnen houden – dit kan betekenen dat mensen de liften een voor een moeten nemen. Communiceer dit dan ook duidelijk via een poster op de lift.

 

https://endlessbranding.com/kuchscherm.html